Plan dnia

 

7:00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • czynności opiekuńcze i organizacyjne
  • zabawy dowolne
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • zabawy ruchowe
  • kontakty z rodzicami

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI POPRZEZ

  • zabawy integracyjne
  • ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
  • zabawy ruchowe,grupowe i ze śpiewem
  • zabawy konstrukcyjne
  • zabawy dydaktyczne

8:15 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

8:30 ŚNIADANIE

  • wyrabianie zasad dobrego wychowania
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych

9:00 – 11:00 WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI POPRZEZ

  • zajęcia dydaktyczne różnego typu
  • zajęcia dodatkowe
  • przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery, prace gospodarcze i ogrodnicze
  • obserwacje przyrodnicze
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
  • gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, gimnastyka korekcyjna

11:15 – 11:30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU

  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne

11:30 – 13:00 OBIAD

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  •  

    12:00 – 13:30 ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE

    • leżakowanie (grupy młodsze)

    pozostałe grupy od 12:00

    • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
    • słuchanie bajek
    • tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci

    14:30 PODWIECZOREK

     

    15:15 – 17:00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

    • zabawy swobodne w sali i ogrodzie
    • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
    • prace porządkowe
    • praca kompensacyjno-wyrównawcza
    • kontakty z rodzicami

    ZAJĘCIA W POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCIACH DNIA MOGĄ BYĆ Z PRZYCZYN OBIEKTYWNYCH ZAMIENNE.